פסוריאזיס

ריסנקיזומאב לטיפול בפסוריאזיס בינונית-קשה - דעת מומחה

בדעת מומחים זו נקבע כי לריסנקיזומאב יעילות גבוהה ויתרונות פוטנציאליים על פני תרופות ביולוגיות אחרות ובכלל זה בטיחותה, דרך המתן והשפעתה על תחלואה נלווית

פסוריאזיס הינה מחלה דלקתית כרונית עורית המתווכת על ידי ציטוקינים רבים ובכלל זה IL-23, IL-17 ו-TNF. קבוצה חדשה של תרופות החוסמות את IL-23 באופן בררני פותחה לאחרונה. מבין תרופות חדשות אלו, ריסנקיזומאב נבדקת בימים אלה במחקרי פאזה 3 וישנם ממצאים ראשוניים מעודדים המראים כי התרופה מובילה לתגובה קלינית מצויינת.

מטרת עבודה זו הינה לסקור ולתאר את התפקיד של IL-23 בפסוריאזיס ולאסוף ראיות קליניות הקשורות ליעילות ולבטיחות של ריסנקיזומאב, תרופה הנוגדת את IL-23p19, בטיפול בפסוריאזיס.

כותב המאמר מסכם כי לריסנקיזומאב יעילות גבוהה בהיבט השגת ניקיון עור מלא או כמעט מלא מנגעי פסוריאזיס. בהשוואה לתרופות דומות, ייתכן ולריסנקיזומאב יתרונות הקשורים במנגנון הפעולה שלה (חסימה ישירה של המסלול הפתוגני העיקרי), הבטיחות שלה (התרופה חסרת השפעה על התגובה החיסונית כנגד זיהומי קנדידה), הפרוטוקול הטיפולי (זריקה פעם ב-12 שבועות) והיעילות בטיפול במצבים הקשורים בפסוריאזיס כדוגמת ארתריטיס פסוריאטית ומחלת קרוהן.

מקור: 

Chiricozzi, A.  et al. (2019) Expert Opinion on Biological Therapy. 19(1), 1

 

נושאים קשורים:  פסוריאזיס,  ריסנקיזומאב,  פתוגנזה,  מחקרים
תגובות