דלקת עור אטופית

קריסבורול נמצאה יעילה ובטוחה לטיפול בדלקת עור אטופית באופן חוצה מוצא אתני וגזעי

ניתוח-המשך זה עשה שימוש בנתונים משני מחקרים קליניים גדולים שכללו מטופלים שסבלו מדלקת עור אטופית, ובחן את יעילותה ובטיחותה של המשחה קריסבורול בטיפול במחלה קלה עד בינונית, בקרב מטופלים ממוצאים אתניים וגזעיים שונים

קיימת שכיחות גבוהה של דלקת עור אטופית בקרב מטופלים אמריקאים ממוצא אפריקאי, אסיאתי והיספאני, מה שמעניק חשיבות להערכת אוכלוסיות אלה במסגרת מחקרים קליניים. המשחה קריסבורול (Crisaborole) בריכוז 2% איננה סטרואידלית, והיא משתייכת לקבוצת נוגדות פוספו-דיאסטרז 4. משחה זו נועדה לטיפול בדלקת עור אטופית בדרגת חומרה קלה עד בינונית. בשני מחקרים קליניים שלב 3 שנערכו על מטופלים בגיל שנתיים ומעלה, נמצא שקריסבורול הייתה עדיפה על פני תרופת-דמה (Vehicle) בהפחתת חומרת המחלה הכללית. האירוע החריג השכיח ביותר הקשור לטיפול היה כאב במקום מריחת המשחה.

מטרתו של מחקר זה הייתה לחקור את היעילות והבטיחות של קריסבורול בהתאם למוצאו האתני והגזעי של המטופל.

מחקר זה התבסס על ניתוח המשך של איגום נתונים משני המחקרים הקליניים, כאשר בנוסף בוצע ניסוי שבחן את בטיחות התרופה. מוצא גזעי התחלק ללבנים לעומת לא-לבנים (אסיאתים/ילידים מהאי הוואי/ילידים מאיים פסיפיים אחרים, שחורים, ילידים אמריקאים או מאלסקה). מוצא אתני התחלק בין היספאני/לטיני או לא היספאני/לטיני.

בקרב קבוצות הלבנים, שאינם לבנים, היספאנים/לטיניים ושאינם היספאנים/לטיניים, ביום 29 למחקר, יותר מטופלים שטופלו עם קריסבורול השיגו שיפור בחומרת המחלה הכללית ביחס למטופלים שטופלו עם תרופת-הדמה. הממצאים התסמכו על הערכה כללית של החוקרים למצב נקי או כמעט-נקי ממחלה יחד עם שיפור של 2 דרגות ומעלה בחומרתה (לבנים: 33.5% לעומת 22.3%, P<0.001. שאינם לבנים: 30.0% לעומת 21.3%, P<0.05. היספאנים/לטיניים: 35.4% לעומת 18.2%, P<0.01. שאינם היספאנים/לטיניים: 31.3% לעומת 22.8, P<0.01). טיפול עם קריסבורול שיפר גם את תסמיני וסימני דלקת עור אטופית, ואת איכות החיים של המטופלים. התדירות של אירועים חריגים הקשורים לטיפול עם קריסבורול הייתה 7.1-8.5% במחקרים הקליניים.

החוקרים הסיקו שקריסבורול נמצאה יעילה באופן חוצה גזעים ומוצאים אתניים בטיפול בדלקת עור אטופית קלה עד בינונית, יחד עם תדירות נמוכה של אירועים חריגים הקשורים לטיפול.

מקור: 

Callender, VD.  et al. (2019). American Journal of Clinical Dermatology. 20(5):711-723

נושאים קשורים:  דלקת עור אטופית,  קריסבורול,  מחקרים
תגובות