מחקרים - נגיף הקורונה

התרופה Hydroxychloroquine יעילה יותר בהשוואה ל-Chloroquine לטיפול בקורונה

החוקרים ביצעו ניסוי In vitro שהדגים כי Hydroxychloroquine פוטנטית יותר בהשוואה ל-Chloroquine לטיפול בזיהום הנגרם מהנגיף SARS-CoV-2 בשלב המאוחר של המחלה אצל מטופלים במצב קשה

יעילות התרכיב הסיני סינוואק במניעת הידבקות נעה כנראה בין 50% ל-70%. צילום: אלוסטרציה

הנגיף SARS-CoV-2י(Severe Acute Respiratory Syndrome Coronavirus 2) התפרץ לראשונה בעיר ווהאן (סין) והתפשט בהמשך ברחבי העולם. נעשו נסיונות טיפול ספורדים עם Chloroquine בזיהומי SARS-CoV-2. התרופה Hydroxychloroquine חולקת מנגנון פעולה משותף עם התרופה Chloroquine, אך יש לה פרופיל בטיחותי נסבל יותר, מה שהופך אותה לתרופה מועדפת לטיפול במלריה ובמצבים אוטואימוניים.

החוקרים סברו כי ההשפעה האימונו-מודולטורית של Hydroxychloroquine יכולה להיות יעילה גם לשליטה בסערת הציטוקינים המתרחשת בשלב המאוחר אצל מטופלים במצב קשה עם זיהום SARS-CoV-2. נכון להיום, אין עדויות שתומכות בשימוש ב-Hydroxychloroquine לטיפול ב-SARA-CoV-2.

החוקרים בדקו את הפעילות הפרמקולוגית של Chloroquine ו-Hydroxychloroquine בתאי Vero שהודבקו ב-SARA-CoV-2. החוקרים השתמשו במודלים פרמקוקינטיים מבוססי פיזיולוגיה (PBPK - Physiologically-based pharmacokinetic) בשתי התרופות בנפרד ע"י שילוב המידע In vitro.

באמצעות מודלי PBPK, החוקרים דימו ריכוזי Hydroxychloroquine בנוזלי ריאה תחת חמישה מינונים שונים על מנת לבחון את איזה מינון הכי יעיל תוך התחשבות בפרופיל הבטיחותי של התרופה.

תוצאות המחקר חשפו כי Hydroxychloroquineי(EC50 = 0.72 מיקרו מולר) פוטנטי יותר בהשוואה ל-Chloroquineי(EC50 = 5.47 מיקרו מולר) בתנאי In vitro. בנוסף, על בסיס תוצאות מודלי PBPK, מנת העמסה של Hydroxychloroquine sulfate במינון של 400 מ"ג פעמיים ביום למשך 4 ימים מומלצת לטיפול בזיהום של SARA-CoV-2, מכיוון שהיא פוטנטית פי 3 ממתן של Chloroquine phosphate במינון של 500 מ"ג פעמיים ביום במשך 5 ימים.

החוקרים הסיקו כי Hydroxychloroquine היא תרופה פוטנטית יותר בהשוואה ל-Chloroquine בעיכוב SARS-CoV-2 בתנאי In vitro.

מקור: 

Yao, X. et al. (2020) Clinical Infectious Diseases.

נושאים קשורים:  הידרוקסיכלורוקווין,  כלורוקווין,  טיפול אנטי-ויראלי,  נגיף הקורונה,  מחקרים
תגובות
אנונימי/ת
20.03.2020, 13:02

פרופסור אלי שוורץ כנראה עוד לא נחת . ברגע שיהיו בדיקות מקיפות בכל חלקי הארץ ע"י ערכות בדיקה אנחנו נגלה אלפי נדבקים נוספים שהם לא יודעים מזה . אז מערכת הבריאות והממשלה עשו צעד חכם מקדים ומתבקש להפחתת ההדבקה . .איך אומרים בשפתכם ? "להקדים תרופה למכה " .לא צריכים לחכות לחטוף את המכה . גם ככה כמעט הכל מושבת