קורונה בישראל

האיגוד לאלרגיה ואימונולוגיה הפיץ הנחיות חירום למטפלים ולמטופלים

הורים מפסיקים טיפולי אסתמה לילדיהם, מושתלי איברים חוששים ליטול מדכאי מערכת חיסונית ופועלים ללא עצת רופא | יו"ר האיגוד: "ההיסטריה במשבר הקורונה עלולה לגרום נזקים קשים"

ד"ר אלון הרשקו, י"ור האיגוד לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית. "מאות אלפים בסיכון משמעותי עד כדי סכנת חיים"

האיגוד לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית בהסתדרות הרפואית הנחה אתמול (ה') את חבריו לסדרת פעולות שיש לנקוט במרפאות העוסקות בתחום זה לקראת  האפשרות שהחל מהשבוע הבא ייסגרו השירותים האמבולטוריים. זאת, על פי הנחיית משרד הבריאות במסגרת ההיערכויות מול נגיף הקורונה. במקביל הועברו על ידי האיגוד הנחיות לציבור המטופלים ונמסרה הודעה למשרד הבריאות על המהלכים שקבע האיגוד.

יו"ר האיגוד, פרופ' אלון הרשקו, המשמש כראש מחלקה פנימית ב"הדסה", מסר כי "היערכות הרופאים נדרשת משום שמתרחבת התופעה שהורים נמנעים על דעת עצמם מטיפולי אסתמה לילדיהם; מושתלי איברים חוששים להמשיך ליטול טיפולים מדכאי מערכת חיסונית ופועלים ספונטנית ללא עצת רופא וכן טיפולים ביולוגיים מצילי חיים מופסקים עתה עצמאית, ללא שיקול רופא. ההיסטריה המתלווה להתנהלות סביב משבר הקורונה עלולה להניב אבידות ונזקים קשים ביותר. הקורונה איננה סיבה לעצור טיפולים חיוניים".

פרופ' הרשקו הדגיש: "מאות אלפים בסיכון משמעותי עד כדי סכנת חיים - מילדים ועד מבוגרים, ויש צורך לתת להם מענה נכון גם בעת הזאת".

מסמך החירום שהוכן על ידי האיגוד לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית מפרט את פעילות מרפאות האלרגיה בשעת חירום בשל מגפת COVID-19, מאחר שקיימת אפשרות שהחל מהשבוע הבא ייסגרו השירותים האמבולטוריים. יש שירותים הניתנים במרפאות אלרגיה/ אימונולוגיה וחשוב להמשיך ולספק אותם גם במקרה שהמשק עובר לפעילות של שעת חירום והפעילות חיונית צריכה להימשך במרפאות.

האיגוד ממליץ לפתוח במרפאות האלרגיה קו חם למענה טלפוני למטופלים עם בעיות דחופות ולאפשר פעילות של ביקורים באופן וירטואלי באמצעות שיחת טלפון בין הרופא והמטופל או ההורה. ניתן לפקסס טפסי 17 לבתי החולים ולפתוח כרטיס במקרה של מטופל במרפאת קופת חולים.

מומלץ שהמטופלים הבאים ימשיכו לקבל טיפול בתוך המרפאה ובכל מצב: חולים עם חסר חיסוני (החולים שמקבלים IVIG, חולי HIV וכדומה); חולים שמקבלים טיפולים ביולוגיים לאסתמה, אורטיקריה, מחלות אוטואימוניות; חולים שמקבלים אימונותרפיה לארס חרקים (דבוראיים); חולים שמקבלים אימונותרפיה לאלרגנים נשאפים - במידת האפשר; חולים עם מקרים דחופים וזאת על פי שיקול של מנהל היחידה לגבי כל מקרה ומקרה.

לשם שימור הפעילות החיונית יידרש צוות עובדים שאותו יקבע מנהל היחידה. מומלץ לקבוע צוותי עבודה קבועים שלא יחפפו זה עם זה, על מנת למנוע השבתת פעילות במקרה של חשיפה לנגיף.

נושאים קשורים:  פרופ' אלון הרשקו,  נגיף הקורונה,  המערכת החיסונית,  19-COVID,  האיגוד הישראלי לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית
תגובות