תאי T מסוג NKG2Cpos

תאי NK מסוג NKG2Cpos מווסתים את התפשטותם של תאי T מסוג CD8 ספציפיים לציטומגלווירוס

במחקר זה נמצא כי תאי NKG2Cpos NK אשר עוררו באמצעות תאי HLA-Ehigh Jurkat שחררו רמות גבוהות יותר של גרנזים B בהשוואה לתאי NKG2Cneg NK ותאי NKG2Cpos NK אשר עוררו באמצעות תאי HLA-Elow Jurkat

זיהום CMV קשור לשינויים פנוטיפיים בתתי קבוצות של לימפוציטים. ממצא שכיח במטופלים החיוביים ל-CMV הינו התפשטות תאי NKG2Cpos. במחקר זה בדקו החוקרים האם תאי NK שעברו שינוי אצל מטופלים עם CMV השפיעו על תאי T מסוג CD8 ספציפיים עבור ציטומגלווירוס.

תוצאות המחקר הראו כי תאי T מסוג CD8 הספציפיים לציטומגלווירוס ביטאו ברמה גבוהה את הליגנד HLA-E של NKG2C. שפעול תאי T מסוג CD8 הספציפיים לציטומגלווירוס על ידי צימוד אנטיגני הגביר עוד יותר את ביטוי HLA-E. כמו כן, דלדול תאי NKG2Cpos NK הוביל להתפשטות תלוית אנטיגן של תאי T מסוג CD8 ספציפיים עבור ציטומגלווירוס. בתוך כך, שפעול תאי ה-NK אשר היו בתרבית עם תאי T מסוג CD8 הספציפיים לציטומגלווירוס הוביל לאבדן סלקטיבי של תאי HLA-Ehigh CD8 T.

החוקרים מצאו בנוסף כי תאי NKG2Cpos NK אשר עוררו באמצעות תאי HLA-Ehigh Jurkat, שיחררו רמות גבוהות יותר של גרנזים B בהשוואה לתאי NKG2Cneg NK ותאי NKG2Cpos NK אשר עוררו באמצעות תאי HLA-Elow Jurkat.

החוקרים סיכמו כי תוצאות המחקר הראו שתאי NKG2Cpos NK מתקשרים עם תאי T מסוג HLA-Ehigh CD8, אשר עלולים לווסת באופן שלילי את התפשטותם של תאי T מסוג CD8 ספציפיים לציטומגלווירוס.

מקור: 

Ralf Grutza et. al (2020) The Journal of Immunology DOI: https://doi.org/10.4049/jimmunol.1901281

נושאים קשורים:  תאי T מסוג NKG2Cpos,  תאי T מסוג CD8 ספציפיים לציטומגלווירוס,  גרנזים B,  מחקרים
תגובות