דלקת מפרקים שגרונית

לוקוסים הקשורים לדלקת מפרקים שגרונית התגלו בקוריאה

במחקר זה נמצאו שישה לוקוסים חדשים הקשורים לפתופיזיולוגיה של דלקת מפרקים שגרונית

ביטוי גנים (אילוסטרציה)
ביטוי גנים (אילוסטרציה)

מחקרים גנטיים שנערכו בנושא דלקת מפרקים שגרונית גילו מעל 100 לוקוסים הקשורים לדלקת מפרקים שגרונית. הממצאים במחקרים שנערכו סייעו להבנת הפתוגנזה של המחלה אך היו בהסברים שסיפקו חסרים רבים. החוקרים מאחורי המאמר הנוכחי ביצעו מחקר המשך של אותם מחקרים.

במחקר נכללו 4,068 מקרי דלקת מפרקים שגרונית ו-36,487 מקרי ביקורת. החוקרים השתמשו בכלים לניתוח גנטי וסטטיסטי על מנת לזהות לוקוסים הקשורים לשינויים הביולוגיים בדלקת מפרקים שגרונית.

תוצאות המחקר הובילו לזיהויי של שישה לוקוסים חדשים הקשורים לדלקת מפרקים שגרונית (SLAMF6, CXCL13, SWAP70, NFKBIA,יZFP36L1 ו-LINC00158 ). ניתוחים ביו-אינפורמטיים שנערכו הצביעו על רקמות אשר עשויות להיות רלוונטיות לדלקת מפרקים שגרונית (רקמות הקשורות למערכת החיסון, ריאה ומעי דק) עם ביטוי ספציפי לרקמה של גנים הקשורים לדלקת מפרקים שגרונית. תוצאות ניתוחים אלה הדגימו ביטויים ספציפיים לרקמה של גנים הקשורים לדלקת מפרקים שגרונית והצביעו על סטים גנטיים הקשורים למערכת החיסון.

מסקנת החוקרים הייתה שנמצאו שישה לוקוסים גנטיים אשר תרמו להבנה טובה יותר של האתיולוגיה והביולוגיה של דלקת מפרקים שגרונית.

מקור:

Young-Chang Kwon et.al (2020) Annals of Rheumatic Diseases DOI:  http://dx.doi.org/10.1136/annrheumdis-2020-217663

נושאים קשורים:  דלקת מפרקים שגרונית,  פתופיזיולוגיה,  מחקרים
תגובות
28.11.2020, 00:31

למה לוקוסים ולא אתרים?