COVID-19 בישראל

נחרצות בדעתן: פרופ' מטות ופרופ' רהב בעד המנה השלישית

שתי הרופאות הבכירות הציגו את תמיכתן במתן מנת הדחף למבוגרים: "לא לכל דבר צריך לחכות למחקרים" ו"יש ירידה ברורה במועילות החיסון והמטרה היא להגן על הקשישים"

קשיש מתחסן לקורונה. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

שתיים מבכירות הרופאות והרופאים בישראל – פרופ' עידית מטות מ"איכילוב" ופרופ' גליה רהב מ"שיבא" – הביעו בהופעותיהן באולפני הטלוויזיה בסוף השבוע תמיכה במנת החיסון השלישית והתייחסו בין השאר לסוגיה שעלתה בקרב מתלבטים, לפיה צריכים לחכות עוד לקבלת ממצאים ממחקרים לפני שמקבלים החלטה כזאת.

פרופ' מטות, מנהלת מערך הרדמה, כאב וטיפול נמרץ ומנהלת האגף הכירורגי ב"איכילוב", אמרה לחדשות 12 כי היא "בעד מתן מנת חיסון שלישית. לא לכל דבר צריך לחכות למחקרים – ודאי שלא בתקופה הזאת... אני לא הייתי מחכה לנתונים. מה שהציל אותנו מהמגיפה זה לא הסגר, זה החיסון – זו שעתם היפה של המדענים והוירולוגים".

פרופ' עידית מטות. ""תגבור של חיסונים נעשה גם במחלות אחרות". צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

עוד אמרה פרופ' מטות: "תגבור של חיסונים (מתן מנה שלישית או אף רביעית) נעשה גם במחלות אחרות. זה לא משהו שלא קיים. זה בהחלט יכול לעזור, אנחנו עתה בתקופה יחסית רגועה מבחינת החולים המונשמים והקריטיים. חלק מהחולים במצב קשה מגיעים עם מחלות אחרות. כעת, רוב המאושפזים הם בני 70 ומעלה".

פרופ' גליה רהב. "העניין המרכזי הוא הירידה ברמה ובכמות הנוגדנים. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

פרופ' רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא, סבורה כמו מומחים אחרים שהחיסון השלישי הוא חיוני: "אני תומכת בו כי יש ירידה ברורה במועילות החיסון שניתן (שתי המנות הראשונות). זה מאוד בולט בעיקר בקרב מי שהתחסן מוקדם. בבריטניה, החיסון יעיל עדיין בגלל שהמנה השנייה ניתנה לא מזמן. העניין המרכזי הוא הירידה ברמה ובכמות הנוגדנים. המטרה של המנה השלישית היא רק להגן על האוכלוסיה הקשישה שעלולה לחלות קשה או למות".

נושאים קשורים:  מנה שלישית,  פרופ' גליה רהב,  פרופ' עידית מטות,  חיסון לקורונה,  חדשות,  19-COVID
תגובות