COVID-19 בישראל

ב"שיבא" תיבחן יעילות התרופה רג'נרון לטיפול במדוכאי חיסון

במשרד הבריאות שוקלים לתת את התרופה למדוכאי מערכת חיסונית שטרם נדבקו בקורונה ולמחוסנים בשלישית שלא פיתחו מספיק נוגדנים

התרופה לקורונה של רג'נרון. צילום: שאטרסטוק

במרכז הרפואי שיבא יחל בימים הקרובים מחקר חדש שבו תיבחן יעילות התרופה רג'נרון הניתנת בעירוי עבור מדוכאי מערכת חיסונית, או לכאלה שלא הגיבו לחיסון הבוסטר ואין להם נוגדנים לקורונה. ההשערה: התרופה תועיל להם. כך דיווח הבוקר (ב') אדיר ינקו ב-ynet. את המחקר תוביל פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ב"שיבא".

עוד דווח כי צוות במשרד הבריאות ידון היום במתן רג'נרון לאנשים עוד לפני שנדבקו בקורונה. לדעת מומחים, במידה שהטיפול, הניתן כיום לחולים מאומתי קורונה בשלבים הראשונים של המחלה, יאושר גם למי שטרם נדבקו או אומתו, הוא יינתן קודם כל למדוכאי חיסון שהתחסנו במנה השלישית אך לא פיתחו רמת נוגדנים גבוהה או לא פיתחו נוגדנים בכלל, או לאנשים בסיכון השוהים באופן קבוע בקרבת חולים מאומתים.

על פי הדיווח במערכת הבריאות "יש אכזבה מהיענות נמוכה לתרופה שהובטח כי תינתן דרך קופות החולים. עד כה לפי הנתונים שבידי משרד הבריאות טופלו בה רק כ-360 חולי קורונה". את האכזבה ביטא גם פרופ' דרור מבורך, מנהלת פנימית ומחלקת קורונה ב"הדסה עין כרם", המצוטט בדיווח: "רוב המהססים לקבל רג'נרון הם גם מתנגדי חיסונים. נתתי למאות אנשים תרופות ובחיים הם לא התנגדו לתרופה שנתתי, גם עניין זה מאפיין את גל הקורונה הנוכחי שבו כ-80% לא מחוסנים הם בקרב החולים קשה. הפתיע אותי שאין היענות לרג'נרון כיוון שזו תרופה יחסית בטוחה, עם אפקט מיידי וטוב. היא לא פוגעת בחולה והיא יכולה רק לעזור לו".

נושאים קשורים:  פרופ' דרור מבורך,  חדשות,  רג'נרון,  תרופה לקורונה,  פרופ' גליה רהב,  מדוכאי חיסון,  19-COVID,  משרד הבריאות
תגובות