מחקרים COVID-19

BMJ: עטיית מסיכה היא הכלי היעיל ביותר למניעת התפשטות הקורונה

נתונים מבריטניה, מסין ומאוסטרליה העלו: שיעור ההדבקות החדשות צנח ב-53% בזכות עטיית מסיכות | שימוש במסיכה כפולה הפחית עד כדי 92% בהדבקות חדשות בנגיף

עטיית מסיכה במקומות סגורים. צילום: שאטרסטוק

ה-British Medical Journal סיכם שורה של ממצאים מעשרות מחקרים שנעשו במדינות שונות בדבר יעילות עטיית המסיכות ואמצעים אחרים שנקטו המדינות להפחתת התחלואה טרם מבצעי החיסונים נגד קורונה.

המסקנות העיקריות אליהן הגיעו מחברי המאמר: עטיית מסיכה, ועוד יותר מזה מסיכה כפולה, היא הכלי היעיל ביותר למניעת התפשטות מגיפת הקורונה ועשויה להפחית בעשרות אחוזים את שיעור ההדבקות החדשות. מנתונים שהגיעו מבריטניה, מסין ומאוסטרליה עלה כי שיעור ההדבקות החדשות צנח ב-53% בעקבות עטיית מסיכות. שימוש במסיכה כפולה הפחית עד כדי 92% בהדבקות חדשות בנגיף.

הקפדה על ריחוק חברתי – מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם - הביאה לירידה של 25% בשיעור מקרי הקורונה. בנוסף, כמה מחקרים על יעילות שטיפת ידיים תכופה במיגור ההדבקות החדשות העלו שצעד זה הפחית את ההדבקה ב-53%.

נושאים קשורים:  עטיית מסיכה,  ריחוק חברתי,  הידבקות בנגיף,  מחקרים,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
24.11.2021, 22:01

עטיית מסכה על הפה והאף! ולא כקשוט לסנטר או לשפה התחתונה.

אנונימי/ת
25.11.2021, 00:28

אז יש פה. הודאה בזה שהחיסון לא יעיל. הכותרת אומרת בפירוש ״הכלי היעיל ביותר״.

26.11.2021, 00:14

עצוב שאתם ממשיכים להטעות את הציבור . במשך שנתיים כמעט , אספתי מאגר שלם של המחקרים לפני וגם בזמן הקורונה . כל המחקרים הקלינים וסקירות הספרות בפה אחד מודים שאין יעילות מובהקת סטטיסטית למסכות במניעת זיהומים , גם במחקאים שבוצעו בחדרי ניתוח , הצסכות לא מנעו זיהום בפצע הניתוחי . במאמר הזה שאתם מצטטים , אם תקראו לעומק , הם מודים שבמחקרים שנלקחו בסקירת הספרות יש הטיה משמעותית בנתונים . עצוב ומאכזב שאתם קוראים את המסקנות בגדול בדיוק כמו עיתונאי מתחיל במקום להתעמק בנתונים .
בישיבת הצט״מ במרץ 2020 הוצגו נתונים שמראים במפורש שאין יעילות למסכות בספרות הרפואית , יום למחרת הוחלט לחייב כל האזרחים במסכות , החלו לקנוס אותם , לכפות עלים צעד רפואי לא מוכח , לפרסם שלטי חוצות ובפרים טיים: 2 עוטים מסכה מוגנים ב 95%, ללא בסיס מדי לנתון הזה. ב 23.6.21 צותת צט״מ המליץ ברובו לא להחזיר מסכות גם בחללים סגורים , ושוב ההחלטה שהתקבלה הייתה הפוכה !!! ושוב כפיה וקונסים אזרחים ללא בסיס מדעי .
אז למה מסכות , כי זה סמל המגפה , ההפחדה, גורם לדכאון , ועילה להאשים את הציבור בכשלון של מקבלי ההחלטות המנסים לפתוח באותם מפתחות כבר שנתיים ללא הצלחה .
במהלך שנה וחצי אספתי נתונים על חוסר יעילות המסכות , נזקים במיוחד לילדים נפשיים וגופניים, פריחות , החמרת אסתמה, חוסר ריכוז, עייפות , והשפעה שלילית על התפתחות מוחית ושפה .
עצוב שאתם ממשיכים בקו הצדקת ההתעוללות בציבור ובילדים .
למי שתמיד מאשים את הציבור הישראלי שהוא עם מסכה על הסנטר אני אומרת : ומה עם הציבור האירופי כמו גרמניה על משמעת 95% ? איך יש גלים למרות יעילות 95% ???
הרבה סיבות תורמים לחוסר יעילות לכלל הציבור , העיקריים : 1. תרומת האסמפטומטים להעברת הוירוס היא שולית וזה הוכח במספר מחקרים , ולכן התאוריה שאתה מדביק בלי להרגיש היא לא נכונה .2. ההדבקות של וירוסים נשמתיים היא אירוסולית , תרסיסים עוברים מסכה . ולכן צריכה להפוך להמלצה ולא חובה , לכל מי שחי באמונה שהמסכה מגינה עליו .

26.11.2021, 04:58

טועה
ומטעה
חבל.
בדיוק הפוך מסיכות ובעיקר n95
עוזרות מאוד.
ממליץ מסיכה כפולה במקומות סגורים

26.11.2021, 00:27

ובעוד מספר שנים , שהאג׳ינדה העולמית תהיה להוריד מסכות , ויצאו כל המחקרים והמאמרים נגד, נזכיר לכם את מחקרי ה junk שציטטתם כל הזמן , את הטיית הנתונים לשרת את המטרה ואת הכפיה על הילדים