• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

מאיו קליניק ושיבא חתמו על הסכם להאצת טכנולוגיות רפואיות

מנהלי המרכזים הרפואיים חתמו על ההסכם בכנס הקרדיווסקולרי השנתי השישי, המשותף למאיו קליניק ולשיבא, שנערך השבוע

מימין: פרופ' איל צימליכמן, סמנכ"ל חדשנות וטרנספורמציה בשיבא; פרופ' יצחק קרייס, מנהל שיבא; ד"ר ג'ון האלמקה, נשיא פלטפורמת הדיגיטל של מאיו קליניק. צילום: דוברות שיבא

המרכז הרפואי מאיו קליניק מארה"ב והמרכז הרפואי שיבא בתל השומר חתמו על הסכם לשיתוף טכנולוגיות רפואיות ותמיכה הדדית בסטארטאפים בשלבים מוקדמים, במטרה לקדם פיתוח מהיר של מוצרים בשווקים בארה"ב ובישראל וכן הקמה והשקה של טכנולוגיות שינגישו שירותי בריאות לכלל האוכלוסיה.

מנהלי המרכזים חתמו על ההסכם בכנס הקרדיווסקולרי השנתי השישי, המשותף ל"מאיו קליניק" ול"שיבא", שנערך השבוע (26-28 ביוני) בתל השומר. שיתוף הפעולה בין שני הארגונים החל בשנת 2016, עם החיבור בין מומחי הקרדיולוגיה והנפרולוגיה של שני המרכזים לצורך שיתוף מידע והתמחות.

שיתוף הפעולה הנוכחי יתמקד תחילה בהפניה הדדית של חברות סטארט-אפ מתוך פלטפורמת ההאצה של "מאיו קליניק" ו-ARC, זרוע החדשנות של "שיבא". מוקדם יותר השנה השיקה פלטפורמת ההאצה של "מאיו קליניק" תכנית שמסייעת בהכנה לשוק לסטארטאפים בשלבים מוקדמים המפתחים פתרונות רפואיים בטכנולוגיית בינה מלאכותית.

"אנו שמחים להמשיך בהרחבת אקוסיסטם החדשנות שלנו ביחד עם המרכז הרפואי שיבא, כדי להיענות לאתגרים המורכבים של שירותי הבריאות", אמר ד"ר ג'ון האלמקה, נשיא פלטפורמת "מאיו קליניק". "ההסכם מעניק חלוציות בבחינת טכנולוגיות שעשויות להביא לטרנספורמציה בטיפול הרפואי בכל העולם".

פרופ' איל צימליכמן, סמנכ"ל טרנספורמציה וחדשנות ב"שיבא", העומד בראש ARC, הוסיף: "שיתוף הפעולה יאפשר לנו להאיץ את הפיתוח ולהרחיב את ההטמעה של טכנולוגיות פורצות דרך, ובסופו של יום ליצור ערך משמעותי עבור המטופלים, המשפחות והקהילות. אנו נרגשים לקראת המסע המצפה לנו".

פרופ' יצחק קרייס, פרופ' אהוד רענני, פרופ' עמית שגב, ד"ר פזית בקרמן, פרופ' לאוניד סטרניק ופרופ' אלעד מאור יחד עם נציגי מאיו קליניק בכנס השבוע. צילום: דוברות שיבא

בתוך כך, לאחר דחיות של יותר משנתיים בשל מגיפת הקורונה התקיים השבוע כנס משותף של המרכזים הרפואיים שעסק בעדכונים בקרדיולוגיה ונפרולוגיה בדגש על חדשנות, רפואה מותאמת אישית ורפואה מונעת. מאות רופאים מכל רחבי הארץ ו-12 רופאים בכירים מ"מאיו קליניק" הגיעו השנה לכנס, ובהם מנהל המחלקה הקרדיולוגית, מנהל המחלקה לניתוחי לב, מנהלת המחלקה הנפרולוגית, מנהלי יחידות הצנתורים והאלקטרופיזיולוגיה וצוות מומחים בתחום הבינה המלאכותית.

היום הראשון בכנס כלל תכנית מדעית שבה לקחו חלק האורחים מ"מאיו קליניק", רופאי "שיבא" ורופאים ממרכזים רפואיים נוספים בישראל. ביום השני התקיימה סדנה ייחודית למתמחים מכל הארץ, דיונים קליניים במחלקה הנפרולוגית ופעולות משותפות בחדרי ניתוח, חדרי צנתורים ובמעבדה האלקטרופיזיולוגית.

את הכנס ארגן פרופ' אלעד מאור מ"שיבא", בוגר "מאיו קליניק" בעצמו, בהובלת מרכז הלב, חזה וכלי דם בניהולו של פרופ' אהוד רענני , המכון הנפרולוגי בניהולה של ד"ר פזית בקרמן והמערך הקרדיולוגי בניהולו של פרופ' עמית שגב.

נושאים קשורים:  מאיו קליניק,  בית החולים שיבא,  שיתוף פעולה,  סטארט אפ,  טכנולוגיות רפואיות,  כנס,  חדשות
תגובות