מחקרים

רמדסיביר - טיפול במחלת הקורונה באוכלוסיות מיוחדות

נמצא שטיפול בקורונה על ידי רמדסיביר מועיל בדרך כלל, מפחית את השהות בבית החולים, מקל על בעיות נשימה ומפחית את שיעורי התמותה בחולים עם מחלות רקע, קשישים, ילדים ונשים בהריון

חולי קורונה מונשמים בבית חולים. צילום אילוסטרציה

במחקר שממצאיו פורסמו לאחרונה בכתב העת Naunyn-Schmiedeberg's archives of pharmacology, החוקרים ביקשו להעריך את היעילות והבטיחות של רמדסיביר בקבוצות ספציפיות של חולי קורונה שלעיתים קרובות חוות תת-ייצוג בניסויים קליניים, כולל אלו עם בעיות בריאותיות שונות וקבוצות גיל שונות.

הסקירה כללה 39 ניסויים קליניים, מחקרי עוקבה, מחקרי חתך ודיווחי מקרה/סדרות, תוך התמקדות בחולי קורונה שטופלו ברמדסיביר על פני תת-אוכלוסיות מגוונות. המידע הופק ממאגרי כללו Embase,יScopus ו-PubMed. רק מחקרים בשפה האנגלית שרשמו תת-אוכלוסיות ספציפיות עם קורונה וטופלו ברמדסיביר נכללו בסקירה.

מתוצאות הסקירה עולה כי טיפול ברמדסיביר הוביל בדרך כלל לאשפוזים קצרים יותר, פחות בעיות נשימה ושיעורי תמותה נמוכים יותר. תופעות הלוואי השכיחות ביותר היו קשורות לתפקודי כבד וכליות אך היו לרוב קלות עד בינוניות. עם זאת, רמדסיביר היה פחות יעיל עבור חולים עם הפרעה כלייתית.

החוקרים סיכמו כי רמדסיביר יעילה ובטוחה עבור רוב חולי קורונה, כולל קבוצות פגיעות, למעט אלו עם הפרעות כלייתיות. החוקרים מוסיפים שיש צורך במחקרים נוספים, כולל מחקרים אקראיים מבוקרים (RCTs) אשר יכללו תת-אוכלוסיות אלו כדי להבטיח שהם יקבלו טיפול הולם ובזמן.

מקור:

Molaei, E., Molaei, A., Hayes, A.W. et al. Remdesivir: treatment of COVID-19 in special populations. Naunyn-Schmiedeberg's Arch Pharmacol (2024). https://doi.org/10.1007/s00210-023-02927-2

נושאים קשורים:  מחקרים,  רמדסיביר,  קורונה,  קבוצות סיכון,  הפרעות נשימה