מחקרים - נגיף הקורונה

פיתוח תרופות למחלת הקורונה באמצעות איתור חלבוני הנגיף

הנגיף אמנם עובר שינויים שמקשים על תהליך פיתוח תרופות לקורונה, אך קבוצת חוקרים איתרה חלבונים של הנגיף שעשויים להוות מטרות לפיתוח תרופות חדשות

הדמיה בתלת מימד של נגיף הקורונה. צילום: שאטרסטוק

נגיף הקורונה החדש של שנת 2019 (nCoV) מהווה את האסון הרפואי הגדול ביותר של של המאה ה-21. יחד עם זאת, קיים מחסור בתרופות ספציפיות למניעה ולטיפול בנגיף ויש צורך בפיתוח תרופות אלו במיוחד בתקופת הזמן הנוכחית.

החוקרים ביצעו סקירה שיטתית על מנת לאתר "מטרות" עבור תרופות כנגד הנגיף. הם ערכו חיפוש במאגרי נתונים Pubmed ו-RCSB אחרי מחקרים שפורסמו עד 3 בפברואר 2020 באמצעות מילות המפתח ייעודיות: HCoV,יNCoV, נגיף הקורונה, SERS-CoV, MERS-CoV, מבנה קריסטל, 2019-nCoV, מבנה קריסטלוגרפי של רנטגן, מבנה ה-NMR, יעד ויעד טיפולי.

החוקרים איתרו שבעה יעדים טיפוליים עיקריים: חלבון הספייק, חלבון מעטפת, חלבון ממברנה, פרוטאז, חלבון נוקלאו-קפסיד, המגלוטינין אסטראז והליקאז. עבור יעדים טיפוליים אלה ניתן לשקול פיתוח תרופות חדשות. יש 16 חלבונים נוספים שאינם חלק ממבנה הנגיף (NSPs) שניתן לשקול כמטרה לפיתוח תרופות.

החוקרים סיכמו כי חלבוני הנגיף המהווים חלק ממבנה הנגיף ושאר חלבוני הנגיף הם בעלי חשיבות גדולה בהיבט פיתוח תרופות חדשות. יחד עם זאת, רקומבינציה תכופה במבנה הגנטי של הנגיף היא גורם המעכב פיתוח של תרופות או חיסונים כנגד נגיף הקורונה החדש.

נושאים קשורים:  חדשות,  נגיף הקורונה,  פיתוח תרופות,  מחקרים
תגובות